درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ یکی از انواع درب های اتوماتیک است که به دلیل فرم باز و بسته شدن آن با نام های درب اتوماتیک تاشو، درب شیشه ای اتوبوسی و درب اتوماتیک آکاردئونی نیز شناخته می شود. درب شیشه ای فولدینگ دارای لت ها یا لنگه هایی است که به یکدیگر متصل هستند و در هنگام بسته بودن درب فولدینگ در یک راستا قرار می گیرند. زمانی که درب فولدینگ باز می شود، لنگه های درب به صورت هفت و هشت تا شده و به سمت هم حرکت می کنند و جمع می شوند. درب شیشه ای فولدینگ برای ورودی هایی با عرض 0.8 تا 4/1 بسیار مناسب می باشد.

درب شیشه ای فولدینگ گزینه ای عالی برای مناطق پر تردد و مکان هایی است که فضا باز شدن درب لولایی را محدود می کند و این درب ها همه کاره و قوی و طراحی شده برای ارائه سطح بالایی از انعطاف پذیری و امنیت، که تیم مجرب ما نه تنها نصب، بلکه مشاوره فنی و حرفه ای از طراحی تا نصب درب شیشه ای فولدینگ را نیز ارائه می دهد. در واقع یک درب شیشه ای فولدینگ می تواند به طور چشمگیری یک منطقه اداری یا فضای زندگی را تغییر دهد که شما را به دنیای بیرون متصل می کند و اجازه می دهد نور طبیعی به داخل نفوذ کند.

درب شیشه ای فولدینگ

همچنین درب شیشه ای فولدینگ برای محیط هایی با عابر پیاده سنگین و ترافیک سبک و غیر موتوری ایده آل هستند که برای استفاده در بیمارستان ‌ها و طیف وسیعی از اماکن تجاری ایده‌آل هستند و برای موقعیت‌ هایی که گرد و غبار، پیش ‌نشینی و سر و صدا ممکن است مشکلات رایج باشند، مناسب هستند. در نتیجه قاب های آلومینیومی درب شیشه ای فولدینگ در هر دو جهت حرکت می کنند و فنرهای کششی متغیر طیف وسیعی از فشارهای باز و بسته را ارائه می دهند که شرکت ما خدمات کامل تعمیر، نگهداری و نصب را برای انواع درب‌ های کشویی ارائه می ‌دهد چه درب شما آسیب دیده باشد، چه موتور یا مجموعه خراب شده باشد، ما تخصص لازم را برای انجام تعمیرات موثر سریع و اقتصادی داریم.

مکانیزم عملکرد درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ به دلیل حرکت تاشو و جمع شونده ای که دارد، بیشترین میزان فضا را در میان درب های اتوماتیک در اختیار عبور کنندگان قرار می دهد. به طور مثال در درب های ریلی برای آنکه فضای عبور ایجاد شود و درب باز شود، نیاز است تا حداقل به اندازه دو برابر لت متحرک، میزان عرض دهانه باشد تا لت متحرک بر روی فضای ثابتی قرار گیرد. حال آنکه در درب های شیشه ای فولدینگ نیازی به این میزان فضای ثابت نمی باشد. میزان بازشوندگی ورودی درب های شیشه ای فولدینگ به اندازه هشتاد درصد عرض دهانه است. درب های شیشه ای فولدینگ ساختاری برپایه لولا دارند و می توانند به صورت یک سویه در سمت راست یا چپ جمع شوند و یا به صورت دو طرفه در دو سمت قرار گیرند.

در انواع درب های اسلایدینگ و تلسکوپی وزن لت ها در هنگام حرکت به ریل ها وارد می شود ولی در درب های شیشه ای فولدینگ وزن لت ها کمتر بوده و در راستای اتصال لولاها نمی باشد و فشار چندانی ایجاد نمی کند. به همین جهت است که سرعت درب شیشه ای فولدینگ بیشتر از سرعت انواع درب های اتوماتیک ریلی و تلسکوپی می باشد. به همین دلیل انتخاب درب شیشه ای فولدینگ انتخاب مناسبی برای مکان های شلوغ و پر تردد تجاری، اداری درمانی و مواردی از این دست می باشد.

درب شیشه ای فولدینگ (1)

 مزایای درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ با توجه به ویژگی هایی که دارد انتخاب مناسبی برای بسیاری از مجموعه ها می باشد. این درب تاشو ظاهری مدرن و جذاب دارد که به دلیل تمایز آن به خاطر سپرده می شود. ولی علاوه بر جذابیت های بصری، درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ مزایای بسیار دیگری نیز دارد. سرعت عمل بالایی دارد که این سرعت به دلیل وزن کمتر لنگه ها و باز و بسته شدن لولا گونه آن می باشد. درب شیشه ای فولدینگ برای مراکز اداری پر تردد با ترافیک کاری بالا مانند بانک ها، مراکز بهداشتی و درمانی که سرعت عمل در آن ها اهمیت فراوانی دارد، فروشگاه ها و بسیاری موارد دیگر انتخاب مناسبی می باشد.

مزیت دیگر استفاده از درب شیشه ای فولدینگ هزینه های پایین تر تعمیر و سرویس نسبت به دیگر انواع درب های اتوماتیک می باشد. لنگه های درب شیشه ای فولدینگ سبک تر هستند و فرسایش کمتری در طول زمان ایجاد می نمایند و قطعاتی مانند ریل ها، فشار کمتری را تحمل می نمایند.

لنگه های درب شیشه ای فولدینگ دارای عرض کمتر و در نتیجه وزن کمتری می باشند که این باعث می شود فشار کمتری به موتور، گیربکس و سایر قطعات الکترونیکی وارد گردد. درب شیشه ای فولدینگ راه حل بسیاری از مجموعه هایی است که فضای کمی برای ورودی در اختیار دارند و انعطاف پذیری بالایی در انتخاب تعداد لنگه ها و جهت باز و بسته شدن آن ها دارد.

درب شیشه ای فولدینگ (2)

انواع درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ با توجه به نوع و جنس لنگه ها، جهت حرکت باز و بسته شدن آن ها، تعداد لنگه ها دارای انواع مختلفی می باشند. درب های شیشه ای فولدینگ یک طرفه یا دو طرفه یکی از این دسته بندی ها است. دسته بندی پر کاربرد دیگر بر اساس تعداد لنگه ها می باشد. درب شیشه ای فولدینگ دو لنگه و چهار لنگه دو مدل پر استفاده می باشد. درب شیشه ای فولدینگ دو لنگه از انواع یک طرفه می باشد که برای فضاهای کم پهنا بسیار مطلوب می باشد.

درب شیشه ای فولدینگ چهار لنگه، نوع دیگری است که به طور معمول به صورت دو طرفه ساخته و نصب می گردد. این درب دارای دو لنگه متحرک در هر طرف می باشد که فضای بسیار کمی برای نصب نیاز دارد.

درب شیشه ای فولدینگ (3)

اجزاء درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ مانند دیگر درب های اتوماتیک دارای اجزاء متعددی می باشد که هر کدام نقشی اساسی در کارکرد بهینه آن ایفا می نمایند. شاید بتوان گفت اپراتور درب شیشه ای فولدینگ مهم ترین قطعه آن باشد که به صورت یک یونیت در بالای درب نصب می شود. این یونیت شامل موتور درب اتوماتیک، یک ریز پردازنده و سوئیچی برای کنترل و تنظیم حالت های مختلف درب اتوماتیک می باشد. اتصال لنگه های درب با یکدیگر با لولا بوده و اتصال تمامی این لنگه ها با دهانه درب از طریق دو ریل در بالا و پایین درب می باشد که قرقره هایی بر روی هر کدام از لنگه ها قرار گرفته و به نرمی موجب حرکت افقی لنگه ها به چپ و به راست می گردد.

فریم لنگه ها یکی از پر اهمیت ترین اجزای درب اتوماتیک می باشد. زیرا هر چه دوام و استحکام بیشتری داشته باشد، عمر استفاده از این درب ها نیز بیشتر خواهد بود‌. فریم لنگه های شیشه ای درب فولدینگ از دو متریال آلومینیوم و استیل تولید می شود. آلومینیوم به کار رفته در فریم از نوع آلومینیوم آنودایز یا قطبیده شده می باشد که به دلیل ایجاد یک لایه محافظ بر روی آن در برابر خط و خش و ضربه و سایر عوامل محیطی مقاوم است.

درب شیشه ای فولدینگ (4)

فریم های استیل نیز برای پوشش اطراف شیشه ها به کار می روند که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. در برابر رطوبت و خوردگی ضد زنگ هستند و شکل خود را حفظ می نمایند. فریم های آلومینیومی سبک تر از انواع استیل هستند و قیمت مقرون به صرفه تری دارند‌.

شیشه به کار رفته در درب شیشه ای فولدینگ بیشتر از انواع سکوریت می باشد که مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکستن دارد. برای ورودی مجموعه ها می توان آرم یا لوگوی برند، نام آن یا طراحی منحصر به فردی که بخشی از هویت بصری آن مرکز تجاری، اداری، فرهنگی و … باشد را روی شیشه سکوریت حک نمود و از تکنولوژی سند بلاست استفاده نمود. شیشه های به کار رفته در درب اتوماتیک تاشو دارای انواع متنوعی می باشند که بسته به نیاز مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین می توان درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ قابلیت هماهنگی و سازگاری با سیستم های ضد سرقت و حفاظتی و یا سیستم های اطفاء حریق را دارا می باشند. استفاده از سرویس ورود با ارائه کارت یا اثر انگشت یکی از این موارد می باشد. یا به طور مثال یکی از سیستم های حفاظتی ورود و خروج در مجموعه های تجاری و اداری ارائه کارت برای ورود و استفاده از سنسور چشمی درب اتوماتیک برای خروج افراد می باشد. آنچه در تمامی این موارد اهمیت دارد، وجود یک گارانتی معتبر  جهت خدمات پس از فروش اجزاء درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ می باشد. همچنین نصب و راه اندازی اصولی و با کیفیت درب نیز اهمیتی ویژه در دوام و کارایی هر چه بهتر آن دارد.

درب شیشه ای فولدینگ

درب شیشه ای فولدینگ

شرکت ما می تواند به نصب و تعمیر انواع درب شیشه ای فولدینگ با بالاترین استانداردهای ممکن کمک کند و محصولی زیبا و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد که سال ها برای شما دوام خواهد آورد. با سیستم درب شیشه ای فولدینگ دیگر نگران شکستن و خرابی درب نباشید و با ضمانت چند ساله کار ما، در صورت خرابی بعید، می توانید مطمئن باشید که فوراً در آنجا خواهیم بود تا همه چیز را برطرف کرد.

شرکت ما در مجموعه خود که تیمی پرشور از متخصصان تولید درب شیشه ای فولدینگ را دارا است، با چندین دهه تجربه در کنار هم قرار دادن گزینه های پیشنهادی درب شیشه ای فولدینگ برای طیف گسترده‌ای از ساختمان ها و سازمان ‌ها هستیم، بنابراین مطمئن هستیم که در صورت نیاز می‌توانیم یک راه‌حل سفارشی برای کسب و کار شما ایجاد کنیم. هنگامی که می توانید انتظار خدمات فوق العاده، دوستانه، مشاوره از کارشناسان صنعت و محصولی با کیفیت را داشته باشید که دقیقاً همان چیزی را که شما نیاز دارید را انجام دهد.