نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

آیا نصب درب اتوماتیک شیشه ای کار سختی است : شاید از نظر بسیاری از افراد نصب درب اتوماتیک شیشه ای کار سختی به نظر برسد، اما با دانستن روش نصب صحیح و داشتن مهارت کافی، این شغل کار دشواری نخواهد بود. در این دوره یاد می گیرید با روشی متفاوت و مبتنی بر دانش روز ، به راحتی انواع اپراتور شیشه ای در هر ابعادی را نصب کنید.

طراحی و محاسبات در نصب درب اتوماتیک شیشه ای و تاثیر آن در عمر درب اتوماتیک شیشه ای : بیشتر اپراتورهای شیشه ای که توسط افرادی با مهارت های تجربی نصب می شوند بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعمیرات خواهند داشت. دلیل این امر عدم انجام محاسبات صحیح قبل از نصب درب اتوماتیک شیشه ای می باشد.

به دلیل استقبال فراوان برای استفاده و نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای دوره‌ها و کلاس‌های فراوانی برای آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای تشکیل می‌شود. اما باید توجه شود که به هر کسی که می‌گوید دوره‌های آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای را گذرانده اعتماد نکرده و کار نصب و اجرا و حتی تعمیرات مرتبط با درب اتوماتیک را به دست این افراد ناآگاه نسپارید. کار نصب درب اتوماتیک شیشه ای یک کار کاملاً تخصصی می‌باشد که باید توسط افراد کاملاً مجرب و با تجربه که آموزش نصب درب اتوماتیک شیشه ای را گذرانده باشند انجام می شود. الماس دُر با داشتن تکنسین‌های بسیار مجرب که آموزش‌ها و دوره‌های لازم را گذرانده کار نصب و خدمات دیگری نظیر تعمیر و رگلاژ و سایر موارد انجام می‌شود.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای و انتخاب مدل مناسب آن، بهتر است که کارشناسان مجرب به محل مورد نظر رفته و از نزدیک محل اجرای پروژه را بررسی کنند. این بررسی اولین مرحله در نصب درب اتوماتیک محسوب می گردد. مورد دوم بررسی میزان تردد و اهمیت ایمنی و استحکام درب اتوماتیک شیشه ای است. از آنجایی که درب های اتوماتیک از اجزای مهمی نظیر موتور، قفل برقی، باطری، منبع تغذیه و مرکز کنترل تشکیل شده است، انتخاب متناسب با محل پروژه بسیار اهمیت خواهد داشت.

نکات مهم برای نصب درب شیشه ای اتوماتیک

ارتفاع و تنظیم فاصله درب:

هنگام نصب آلیاژ آلومینیوم ، توجه داشته باشید که آن را افقی نگه دارید. خطا 1 میلی متری منجر می شود که استحکام درب کم شود و در نتیجه عمر درب کاهش می یابد.

نحوه انتخاب ابعاد درب شیشه ای اتوماتیک:

ابعاد درب شیشه ای اتوماتیک باید توسط تکنسین های متخصص به طور دقیق اندازه گیری شود. کارشناسان ابعاد درب ها را در محل اندازه گیری کرده و ابعاد متناسب را به شما پیشنهاد می دهند.عرض و ارتفاع درب ها متناسب با چهارچوب انتخاب می شود.

شیشه را نصب کنید:

شیشه پهنای خیلی بزرگی دارد، باید توسط دو یا چند نفر مونتاژ شود. بعد از اینکه شیشه ثابت شد ، می توانید از چسب شیشه ای برای از بین بردن درز استفاده کنید.

آب بندی چسب شیشه:

چسب شیشه ای در شکاف بین دو طرف شکاف ریشه بالا و شکاف شیشه ای کف و شیشه ضخیم و درب ورودی تزریق می شود. دنباله تزریق باید از انتهای یک شکاف تا انتهای آن باشد. نکته اصلی این است که قالب را نگه دارید و فشار دهید که فشار باید یکنواخت باشد. در عین حال سرعت حرکت در امتداد شیشه به طور یکنواخت باشد که چسب شیشه ای در محل دیافراگم یک خط همگن تشکیل دهد. در آخر ، چسب اضافی شیشه را با یک صفحه پلاستیکی برداشته و با یک دستمال تمیز پاک کنید.

نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که می خواهید با نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای آشنا شوید باید با یک سری قواعد آشنا باشید تا بدون هیچ گونه مشکلی بتوانید درب اتوماتیک شیشه ای را نصب کنید. آشنایی با فنون جوشکاری، برق و الکترونیک و ابزارهای اندازه گیری از جمله متر و تراز از مهمترین شروطی است که باید یک نصاب درب با آن آشنا باشد. با استفاده از ابزار متر باید عرض و ارتفاع دهنه ای که می خواهید درب اتوماتیک را نصب کنید را اندازه گیری کنید. سپس برای محاسبه ارتفاع لت های ثابت 220 را از 3/5 سانت کم می کنیم و برای محاسبه عرض هر لت متحرک 304 را بر 4 تقسیم میکنیم عدد بدست آمده را به عنوان عرض پروفیل با ارتفاع جمع می کنیم. در آخر با استفاده موتور جوش می توانید هنگامی که درب را در جایگاه نصب قرار دادید قسمت های ستونی را جوش دهید.