درب اتوماتیک گردان هتل

درب اتوماتیک گردان هتل، به نام های درب اتوماتیک چرخان یا درب اتوماتیک ریولوینگ نیز شناخته می شود و از اقسام درب های برقی می باشد. دلیل نام گذاری این درب اتوماتیک، مکانیزم عملکرد آن است که ورود و خروج افراد به آن، به صورت چرخش حول محوری انجام می شود. درب اتوماتیک گردان هتل، دربی مدرن به حساب می آید که علاوه بر ظاهر و شکل و شمایل خیره کننده اش، عملکرد قابل قبول و حساب شده ای دارد.

درب اتوماتیک گردان هتل از محفظه استوانه ای شکل تشکیل شده است که با پره ها یا به اصطلاح باله هایی که حول یک محور مرکزی نصب شده اند، فضای استوانه ای را به چند قسمت مساوی تقسیم می کنند. این باله ها در واقع جداره هایی شیشه ای هستند.

تعداد این پره ها یا باله ها می تواند 2 عدد، 3 عدد یا 4 عددی باشد که هر کدام ویژگی های متمایز خود را دارند. مکانیز درب اتوماتیک گردان به گونه ای است که هرگز فضای درونی و بیرون ساختمان به هم متصل نمی شوند. به محض ورود شخص و قرار گرفتن در یکی از آن بخش های بین دو باله، درب شروع به چرخیدن کرده و با ورود شخص به فضای درون، باله ای پشت سر، فضای بیرونی را مسدود می کند.

این عدم تداخل هوای بیرون و درون ساختمان، موجب می شود که در زمستان و در هوای سرد، سرما وارد ساختمان نشود و گرمای درون حفظ شود. همین طور در تابستان گرمای هوای بیرون ساختمان، داخل نرود. این گونه از اصراف انرژی دستگاه های سرمایشی و گرمایشی داخل ساختمان نیز جلوگیری می شود. همین طور این محافظت درباره گرد و غبار و آلودگی نیز کار می کند و از ورود آلودگی و ذرات دوده و گرد و خاک به درون محافظت می کند. این انفصال فضای درونی و بیرون موجب می شود که سروصدا نیز از بیرون به درون و بالعکس منتقل نشود.

درب اتوماتیک گردان در مکان های بسیاری مانند بیمارستان ها، پایانه های مسافربری قطار و اتوبوس، فرودگاه، مراکز خرید و پاساژها و همچنین هتل ها استفاده می شود. نمای هتل همواره از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. میزبان یک هتل، مکانی جهت سکونت کوتاه مدت در اختیار مهمانان و مسافرین می گذارد و نمای ساختمان هتل و بنا نیز جزوی از خدماتی هستند که یک هتل به مهمانانش ارائه می دهد. جزئیات نمای بیرونی و درونی هتل، در خاطرات مسافر از آن هتل ثبت می شود و قطعا در ترغیب او به مراجعه مجدد به آن هتل تأثیر خواهد داشت. می توان گفت درب اتوماتیک گردان هتل، در عین مجلل بودن، نسبت به جلوه و امکاناتی که به شما می دهد، کاملا مقرون به صرفه است.

در گذشته درب هتل ها به صورت دستی یا توسط دربان، باز و بسته می شدند. استفاده از دربان، نیازمند حضور مستمر و غافل نشدن دربان از درب هتل می باشد و در هوای نامناسب، سرد یا گرم یا بارانی، کاری توان فرسا است. استفاده از درب های ساده و غیر اتوماتیک نیز، مشمول فرسایش درب در طول زمان می شود. همچنین درب توسط افراد بیشماری، بارها لمس خواهد شد و در زمان شیوع بیماری های همه گیر یا اوج بیماری های فصلی از نظر توجه به بهداشت و سلامت افراد، مناسب نیست. حال آنکه درب اتوماتیک گردان هتل بدون تماس افراد با درب می باشد.

مکانیز فعالیت درب اتوماتیک گردان هتل به کمک حسگرها یا سنسورهای حرکتی یا مادون قرمز است. در حسگر حرکتی، به محض ورود و حرکت شخص، درب اتوماتیک گردان هتل، شروع به چرخیدن می کند. در نوع دیگر، سنسور گرما و حرارت بدن شخص را تشخیص داده و شروع به حرکت می کند.

انواع درب اتوماتیک گردان

• درب اتوماتیک گردان با دو باله: این نوع از درب اتوماتیک تنها به دو نیم تقسیم شده اند و برای انتقال تخت های بیمارستانی بسیار مناسب هستند یا برای انتقال افرادی که نیاز به فضای بزرگتری دارند. این درب به نسبت نوع سه باله و چهار باله به دلیل ساختار دو تکه، سرعت کمتری دارند و شخص فرصت بیشتری در جابجایی و انتقال دارد. این فرم از درب برای ورودی بیمارستان ها و هتل بیمارستان ها نیز مناسب هستند.

• درب اتوماتیک گردان سه باله: این نوع درب ایده آل ترین نوع درب اتوماتیک گردان، برای به کار بردن در ورودی هتل ها است و با زاویه ها 120 درجه ای فضای کافی را برای انتقال شخص یا اشخاص به همراه چمدان و ساک ها، فراهم می کند.

• درب اتوماتیک گردان چهار باله: این نوع درب برای مکان های پرتردد تر مانند بانک ها و مراکز تجاری یا اداری، مناسب تر هستند. سرعت بیشتری از انواع قبل دارند و فضای کمتری می دهند.

• درب اتوماتیک گردان ویترین دار: یک فضای شیشه ای دربرگیرنده دارد که جلوه گری درب را دو چندان می کند. این فرم از درب اتوماتیک گردان، نمای لوکسی دارد و زیبایی منحصر به فردی به ورودی هتل می بخشد. علاوه بر زیبایی میزان محافظت محیط درونی ساختمان در برابر سرما و گرما و آلودگی نیز به دلیل تشدید جداره ها، بیشتر می شود.

درب اتوماتیک گردان هتل از لحاظ استحکام و مقاومت، ایمنی قابل قبولی دارند. شیشه به کار رفته در ایم نوع درب اتوماتیک از دسته شیشه های نشکن و سکوریت از ضخیم ترین نوع آن یعنی 10 میلی متر می باشد. شیشه های سکوریت هم در برابر گرمای زیاد مقاوم سازی و تست می شوند و هم دربرابر ضربه مستحکم می شوند و ایمن هستند. برای بالا بردن زیبایی بیشتر کار می توان استفاده از قاب های فلزی را به حداقل رساند.

سرعت درب اتوماتیک گردان هتل قابل تنظیم بوده ومی توان با توجه به مکانی که در آن جا نصب شده یا افرادی که از آن استفاده می کنند، کم یا زیاد شود. به طور مثال شاید سرعت شخصی که چمدان یا ساکی را با خود حمل می کند، با کسی که می خواهد وارد بانکی شود، متفاوت باشد. گزینه های دیگری مانند کنترل تصویری درب و همین طور بستن و قفل کردن درب با ریموت نیز وجود دارد که در موقعیت های مختلف به کار می رود.

هزینه درب اتوماتیک گردان هتل: هزینه ساخت این مدل از درب های اتوماتیک به دلیل استفاده از شیشه های منحنی، گران تر از سایر درب های اتوماتیک است. جنس و نوع شیشه در مقدار هزینه تمام شده مؤثر خواهد بود. همین طور هزینه نصب درب اتوماتیک گردان هتل، هزینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای ساده بیشتر بوده و نیاز به ظرافت و تخصص بیشتری دارد.

درب اتوماتیک گردان جزو درب های لوکس و گران قیمت به حساب می آید ولی باید دانست که این درب بسیار بیشتر از آنچه هزینه تهیه و نصب آن شده است، برای هتل سودآور است و در جلب توجه مسافر تأثیر شایانی دارد. این درب های اتوماتیک استهلاک بسیار کمی داشته و دوام بسیار بالایی دارند و دیرتر از درب های ساده فرسوده می شوند.

ما در تولید درب های اتوماتیک گردان خود، از بهترین قطعات الکترونیکی و مرغوب ترین شیشه ها استفاده می کنیم تا دوام درب اتوماتیک را بالا ببریم. همچنین نصاب های ما با مهارت و تجربه بالا، با نهایت دقت و ظرافت، درب ها را جاگذاری خواهند کرد. می توانید جهت مشاوره و راهنمایی خواستن برای انتخاب نوع درب اتوماتیک گردان هتل با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.