تسمه درب اتوماتیک

تسمه درب اتوماتیک

یکی از اجزای درب اتوماتیک، تسمه آن است که با کمک آن درب باز و بسته می شود. انتخاب نوع مناسب تسمه درب اتوماتیک، در طول عمر درب نقش به سزایی دارد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره انواع و جنس های مختلف، ویژگی و مزایای تسمه درب اتوماتیک در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی تسمه درب اتوماتیک

تسمه درب اتوماتیک به صورت حلقه ای ساخته می شوند و مواد استفاده شده در آن می بایست نرم و منعطف باشد تا بتواند به راحتی حرکت کند و نیروی حرکتی را منتقل کند. تسمه درب اتوماتیک به دور قرقره می چرخد و باعث اتصال مکانیکی و انتقال نیرو بین شفت ها می باشد. استفاده از تسمه باعث می شود به راحتی نیروی ایجاد شده توسط موتور ها به سایر قسمت های دستگاه وارد شود. این انتقال انرژی ارزان و به راحتی قابل ایجاد هست.

انواع و جنس های مختلف تسمه درب اتوماتیک

برای انواع مختلف تسمه درب اتوماتیکی می توان به تسمه الیافی، تسمه سیم بکسلی، تسمه چینی اشاره کرد. جنس تسمه ها معمولا پارچه ، چرم و لاستیک هست. در بعضی موارد، برای استحکام بیشتر در مقبل نیروی کششی از مواد های محکمی مثل فولاد ، نایلون ، سیم و پلی استر استفاده می کنند. به طور کلی مواد منعطف و در عین حال با دوام و مستحکم مناسب برای ساخت تسمه درب اتوماتیک می باشند.

مزایای استفاده از تسمه درب اتوماتیک

تسمه درب اتوماتیک در برابر فشار های متغیره مقاوم هست و با وزن موجود سریع به تعادل می رسد. ‌پیچیدگی خاصی ندارد و حساسیتش نسبت به قطعاتی همچون چرخ دنده کمتر است. سرو صدای کمتری نسبت به زنجیر و چرخ دنده ها ایجاد می کند. برای سرویس کردن نیاز به روغن کاری دوره ای ندارد و وضعیت خود را ثابت نگه می دارد.

نسبت به قطعات مشابه از راندمان بالاتری برخوردار هست. وزن آن نسبتا سبک هست، و نیرو را بدون پرتی و هدر رفت، به طور کامل به اجزا و قطعات سیستم منتقل می شود. با توجه به بررسی هایی که شد تسمه درب اتوماتیک برای استفاده کاربرد های بسیار زیادی مناسب است.

تیم مجرب ما ارائه دهنده بهترین تسمه درب اتوماتیک، تا آخرین مراحل انتخاب در کنار شما است تا جنسی مرغوب به عنوان تسمه ی درب اتوماتیک در اختیارتان قرار دهد. از این که همراهمان بودید سپاسگزاریم.