نصب درب اتوماتیک تلسکوپی

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های شیشه ای اتوماتیک یکی از پرطرفدارترین درب ها در صنعت ساختمان سازی هستند و به لحاظ کارایی، زیبایی و امنیت بالا نسبت به درب های معمولی بین کاربران بسیار محبوبند. این نوع درب ها بیشتر در مراکز پرتردد مانند مراکز خرید، ساختمان های اداری و تجاری، مراکز درمانی و بیمارستان ها، هتل ها، فرودگاه ها، سالن های ورزشی، سینماها، سالن های همایش و سایر ساختمان هایی که عبور و مرور افراد در آنها زیاد است نصب می شوند. درب های اتوماتیک شیشه ای قابلیت برنامه ریزی و تنظیم باز یا بسته ماندن درب در ساعات شلوغی، فصول گرما و سرما و همچنین به منظور کنترل ورود افراد با احراز هویت پیش از ورود و خروج را دارا هستند.

با توجه به کاربردهای متنوع درب های اتوماتیک شیشه ای، این نوع درب ها از تنوع بسیار زیادی در بازار برخوردارند. به همین دلیل مشتریان با طیف وسیعی از انواع درب ها مواجه هستند که می توانند با توجه به اهداف ویژه خود بهترین و مناسبترین درب را برای سازه خود انتخاب نمایند. درب اتوماتیک تلسکوپی یکی از انواع درب های شیشه ای موجود در بازار است که به منظور بازشدن حداکثری درب اتوماتیک، از چندین لت در امتداد هم تشکیل شده است.

درب های اتوماتیک تلسکوپی با بهره گیری از سیستم هوشمند برای مکانهایی با کمترین عرض و بیشترین نیاز برای خروج، بهترین گزینه محسوب می شوند. با توجه به اینکه درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک تلسکوپی از سیستم های پیشرفته و پیچیده ای برخوردارند، نصب و نگهداری و سرویس آنها بایستی توسط تکنسین های مجرب صورت گیرد. در این راستا مراکز نصب و خدمات پس از فروش درب اتوماتیک می توانند به مشتریان خود سرویس های ویژه و بی نقصی ارائه دهند و عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک تلسکوپی را گارانتی نمایند.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (9)

درب اتوماتیک تلسکوپی (Automatic telescopic door)

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نوعی درب اتوماتیک شیشه ای است که از دو یا چندین لت ساخته شده است. درب اتوماتیک تلسکوپی را معمولا برای فضاهای ورودی کم عرض که نیاز به باز شدن درب در حداکثر حالت ممکن وجود دارد، در نظر می گیرند. این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای از چندین لت تشکیل شده اند.

در هنگام باز شدن درب اتوماتیک لت های متحرک به سمت دیوار یا لت ثابت جمع شده و فضایی بازتر برای ورود و خروج افراد را فراهم می آورند. این نوع درب ها دارای ویژگی های خاصی هستند و با سیستمهای الکترومکانیکی پیشرفته کنترل و مدیریت می شوند. اجزای اصلی درب اتوماتیک تلسکوپی هم مانند سایر درب های اتوماتیک شیشه ای، اپراتورها، فریم ها و شیشه ها هستند.

درب اتوماتیک تلسکوپی را در فضاهای کم عرض با خاصیت جمع شوندگی حداکثری، به جای درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ نصب می کنند. زیرا درب های اتوماتیک کشویی تنها قادر به تأمین 50 درصد از فضای موجود برای عبور و مرور افراد هستند، اما درب اتوماتیک تلسکوپی با خاصیت جمع شوندگی بالا، فضای بیشتری برای رفت و آمد کاربران ایجاد می کند. نصب و راه اندازی درب اتوماتیک تلسکوپی توسط مراکز خدمات درب اتوماتیک صورت می گیرد.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (8)

انواع درب اتوماتیک تلسکوپی موجود در بازار

درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی انواع مختلفی دارند که با اهداف و کارایی های متفاوت با یکدیگر، نصب می شوند.

  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای دو لت متحرک بدون لت ثابت

در این نوع درب، مانند سایر درب های اتوماتیک تلسکوپی ، لت ها بر روی هم جمع می شوند.

  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای چهار لت متحرک بدون لت ثابت

این نوع درب های اتوماتیک تلسکوپی در فضاهایی نصب می شوند که بسیار کم عرض هستند. در این مدل تمامی لت های متحرک به سمت دیوار، بر روی هم جمع می شوند.

  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای دو لت متحرک و یک لت ثابت

در این نوع درب تلسکوپی، دو لت متحرک جمع شده و بر روی یک لت ثابت قرار می گیرند.

  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای چهار لت متحرک

این مدل از درب های اتوماتیک تلسکوپی دارای چهار لت متحرک و دو لت ثابت هستند که در هنگام ورود و خروج افراد لت های متحرک بر روی لت های ثابت دو طرف جمع می شوند.

بسته به نوع عملکرد مورد انتظار کاربران، میزان تردد و همچنین وسعت فضای ورود و خروج افراد، نوع مناسبی از درب های اتوماتیک تلسکوپی انتخاب و نصب می شود.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (7)

ویژگی های درب اتوماتیک تلسکوپی

  • درب اتوماتیک تلسکوپی بهترین گزینه برای فضاهای ورودی کم عرض است.
  • در این نوع درب های اتوماتیک از هدررفت انرژی و ورود و خروج صدا جلوگیری می شود.
  • به دلیل به کارگیری چرخ های پلیمری در ساخت درب اتوماتیک تلسکوپی، حرکت این نوع درب ها روان و آرام می باشد.
  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای قفل هوشمند جهت قفل کردن لت های متحرک با استفاده از هنگرها است.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (5)

  • سیستم تشخیص مانع در این نوع درب ها بسیار حساس عمل می کند و در نتیجه ایمنی افراد را در هنگام ورود و خروج تأمین می نماید.
  • در ساخت درب های اتوماتیک تلسکوپی از سیستمهای پیشرفته الکتریکی- مکانیکی بهره گیری شده است.
  • ساخت و تولید درب های اتوماتیک تلسکوپی با استانداردهای جهانی کاملا” مطابقت دارد.
  • مراکز حرفه ای خدمات درب اتوماتیک، فرایند نصب درب اتوماتیک تلسکوپی را در سریع ترین زمان ممکن برای مشتریان انجام می دهند.

مراحل نصب درب اتوماتیک تلسکوپی

  • در مرحله نخست باید فضای مناسب برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی مشخص گردد. دیوارهای کاملا” گچی و دیوارهایی که به ستون ساختمان متصل نیستند، برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی اصلا” مناسب نیستند.
  • در مرحله دوم بایستی قالب یا پارتیشن مخصوص درب اتوماتیک تلسکوپی بر روی دیوار نصب شود.
  • در مرحله سوم نصب پایه روکش فلزی به وسیله میخهای فلزی یا چوبی بر روی دیوار انجام می شود. برای نصب این قالب لزوما” باید با استفاده از تراز، زاویه صحیح پیدا شود.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (6)

  • در مرحله چهارم قاب اصلی درب اتوماتیک بر روکش فلزی نصب می شود. برش ها و روکش ها بایستی دقیقا” هم اندازه باشند.
  • مرحله پنجم شامل نصب شیشه های درب اتوماتیک تلسکوپی است که با توجه به حساسیت و وزن بالا لازم است این کار توسط دو یا چند نفر صورت گیرد. در این مرحله از نصب، ابتدا باید قسمت بالای شیشه وارد شیار فلزی شده و سپس شیشه در شیار پائینی به آرامی جایگذاری شود. تراز بودن قاب و شیشه بسیار مهم است.
  • در مرحله نهایی موتور در بخش فوقانی قاب فلزی و اهرمهای حرکت دهنده در طرفین درب اتوماتیک تلسکوپی نصب می شوند.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (4)

ساختار درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مانند سایر درب های اتوماتیک شیشه ای از اجزای مختلفی تشکیل می شوند.

  • اپراتور درب اتوماتیک تلسکوپی

شامل موتور، کنترل باکس، هنگر، تسمه، غلتک، ریل و…

  • فریم درب اتوماتیک تلسکوپی

در اکثر درب های اتوماتیک تلسکوپی از فریم آنودایز استفاده می شود که در برابر خوردگی و سائیدگی بسیار مقاوم است.

  • شیشه درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی هم با جنس فلزی و هم با جنس شیشه ای تولید می شوند، اما اغلب درب های اتوماتیک تلسکوپی از جنس شیشه ای هستند. به دلیل نیاز به امنیت و حفظ استحکام و مقاومت در برابر ضربه، شیشه مورد استفاده در این نوع درب ها از جنس سکوریت می باشد. در اکثر درب های اتوماتیک تلسکوپی شیشه های سکوریتی در فریم های آلومینیومی نصب می شوند.

نصب درب اتوماتیک تلسکوپی (2)

همانطور که می دانیم فرایند خرید، نصب و نگهداری از درب اتوماتیک تلسکوپی، شامل مراحلی حساس و دقیق است . بنابراین بهتر است برای نصب درب اتوماتیک تلسکوپی از متخصصین خبره در زمینه نصب و نگهداری این نوع درب ها بهره بگیرید. زیرا عملیات نصب درب اتوماتیک تلسکوپی مستلزم به کارگیری فنون کارشناسانه ای است که تنها تکنسین های مجرب در حوزه درب اتوماتیک و خدمات پس از فروش آن، از مهارت های لازم در این زمینه برخوردارند.