درب اتوماتیک خم

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی، فرمی از درهای اتوماتیک است که در ساختمان های تجاری، اداری، بیمارستان ها، هتل ها، فرودگاه ها، ترمینال های مسافربری و بسیاری مکان های دیگر کاربرد دارد. این درب به نام های متفاوتی در بازار شناخته می شود. واژه ی خم، به انحنا و قوس درب که می تواند رو به بیرون یا رو به داخل طراحی شود، اشاره دارد. به این درب ها، درب اتوماتیک قوسی، درب اتوماتیک منحنی، درب اتوماتیک کرو، درب اتوماتیک دایره ای، درب اتوماتیک نیم دایره ای نیز می گویند و تمام این نام ها در توضیح شکل و شمایل درب است.

می توان گفت درب اتوماتیک شیشه ای منحنی، دربی مدرن می باشد. امروزه طراحی معماری و نمای ساختمان ها به سوی نوگرایی و ایجاد تنوع می رود. درب اتوماتیک خم، به نمای دو بعدی و غالبا تخت ساختمان ها، برجستگی و حجم می دهد. دایره و کمان و منحنی در هنر و معماری و طراحی از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است.

طرفداران خود را دارد و جلوه بصری زیبایی دارد. حالا دیگر همه با اهمیت و ارزش جلوه بصری،آشنایی دارند. درب اتوماتیک شیشه ای منحنی می تواند تصویر یک مرکز خرید یا یک مجتمع تفریحی را در ذهن مراجعین پر رنگ کند و حس اهمیت قائل شدن برای مراجعین به آن مکان را، به آن ها منتقل کند. بگذارید این طور بیان کنیم؛ درب اتوماتیک شیشه ای منحنی ، انتخابی تجملاتی نیست، انتخابی هوشمندانه و با درایت است.

انتخاب درب های اتوماتیک برای یک مکان، انتخابی بهداشتی و سازگار با محیط زیست نیز می باشد. درب اتوماتیک شیشه ای منحنی نیازی به کوچکترین تماس با اشخاص برای باز و بسته شده ندارد. عدم تماس افراد با درب به معنی عدم انتقال آلودگی و سرایت بیماری در آن جا است. دستگیره فلزی درب ها از آلوده ترین نقاطی هستند که در تماس مداوم با دست ها هستند.

همین طور این دربها به دلیل ظاهر خود و برخلاف درب های معمولی، لاستیک هایی که در لبه ها دارند، با هم چفت و فشرده می شوند و عبور سرما و گرما و گرد و خاک و غبار را به حداقل می رسانند. این امکان برای زمانی که از هوای سرد به داخل ساختمانی گرم می روید یا از گرمای بیرون به فضای خنک درون ساختمان پناه می برید، بسیار کارساز بوده و مانع اتلاف انرژی دستگاه های سرمایشی و گرمایشی درون ساختمان می شود. درب اتوماتیک شیشه ای منحنی برای مناطق سردسیر یا گرم سیر با شرجی مانند شهرهای شمالی کشورمان بسیار انتخاب به جایی می باشد.

همچنین درب اتوماتیک شیشه ای منحنی به دلیل همین چفت و بست شدن، صدای بیرون را به درون ساختمان منتقل نمی کند و همین طور بالعکس و می توان گفت در برابر صدا نیز عایق است.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای منحنی، بی سر و صدا بودن آن ها در هنگام باز و بسته شدن است. عموما در درب های معمولی و غیر اتوماتیک، هنگام باز و بسته شدن، صدایی از لولای درب ها شنیده می شوند و تماس دو لبه فلزی با یکدیگر یا تماس چوب با فلز، تولید صداهایی می کنند یا ممکن است در اثر کوبیدن یا محکم بستن درب معمولی آلودگی صوتی ایجاد شود. ولی درب اتوماتیک شیشه ای منحنی به دلیل نداشتن لولا در ساختارشان و متریالی که در ساخت خود دارند و مکانیزم علمکردشان، صدایی ایجاد نمی کنند و آرامش مطلوبی به فضا می دهند.

درب اتوماتیک شیشه ای خم دارای حسگرها و سنسورهایی است که یا به صورت حرارتی، حضور انسان را تشخیص داده و باز می شود و یا حرکت کردن انسان را در نزدیکی خود حس کرده و باز می شود. همچنین حسگرهای آن ها به گونه ای است که در صورت ماندن شخص میان درب، متوقف شده و با او برخورد نمی کند و کاملا درب ایمنی است.

شاید درباره ایمنی شیشه ای بودن درب اتوماتیک شیشه ای منحنی تردید داشته باشید. که بهتر است در زمان سفارش درباره جنس شیشه ها توضیحاتی بخواهید. غالبا شیشه به کار رفته در درب اتوماتیک خم از جنس شیشه سکوریت ده میلی متر است. شیشه سکوریت در برابر گرمای زیاد دوام بسیار بالایی دارد.

همچنین در مقابل ضربه و خرد شدن نیز بسیار مستحکم است. خوب است بدانید که درب اتوماتیک شیشه ای منحنی ، در اثر شکستن و ضربه های بسیار شدید دچار پاشیدن نمی شود. با این وجود این جنس شیشه و قیمت آن قابل تغییر و متفاوت است. زیرا شیشه انواع گسترده ای مانند تک جداره و دو جداره نیز دارد که میزان عایق حرارتی و صوتی بودن را به حداکثر میزان می رساند.

درب اتوماتیک خم از نظر فرم و شکل

1. درب شیشه ای با فرم نیم دایره: دو لت درب روی یک نیم دایره طراحی شده اند. نیم دایره می توان به سمت داخل فضا یا ساختمان گود شده باشد یا بالعکس به سمت بیرون از بنا برجسته شده باشد.

2. درب شیشه ای با فرم دایره کامل: این فرم از درب شیشه ای ساختار متفاوتی دارد. دارای دو درب است. این مدل از درب ها از یک دایره یا استوانه کامل شیشه ای تشکیل شده اند. مراجعین ابتدا از دربی که در قسمت روبرویی و جلویی دایره یا استوانه وجود دارد، داخل فضای دایره یا استوانه که فضایی بسته است، می شوند و سپس از درب پشت دایره یا استوانه خارج و وارد ساختمان می شوند. میزان اتلاف انرژی در این مدل بسیار ناچیز است و ایمنی بسیار مطلوبی به ساختمان می دهد. برای مناطقی که غبار و آلودگی و گرد و خاک و وزش باد و طوفان در آن ها رایج هستند، این دسته از درب های اتوماتیک شیشه ای منحنی بسیار توصیه می شوند.

3. درب اتوماتیک شیشه ای خم با کمان دلخواه و سفارشی: این فرم از درب ها می توانند به صورت نیم دایره نباشند، فرم بیضی داشته باشند یا کمانی با زاویه دلخواه و سفارشی داشته باشند.

میزان باز شدن درب اتوماتیک شیشه ای منحنی بسته به مدل آن دارد. این درب ها می توانند یک لنگه (تک لت)، دو لنگه (دو لت) باشند و به صورت نیمه یا کامل باز و بسته شوند. همین طور می توانند با کنترل به صورت فوری بسته و قفل شده و یا در مواقع ازدحام به کل باز بمانند. میزان سرعت باز و بسته شدن این درب ها نیز متفاوت و قابل تنظیم است. پر واضح است که سرعت اشخاص به یک رستوران، پاساژ، مرکز تفریحی، با سرعت ورود و خروج افراد به یک بیمارستان، آسایشگاه، بازیگاه کودکان یا یک هتل که افراد چمدان به دست دارند، نمی تواند یکسان باشد و به طور مثال سرعت باز و بسته شدن درب بر آرامش افرادی که وارد یک بیمارستان می شوند، تأثیرگزار است.

ما با ساخت انواع متنوعی از درب اتوماتیک شیشه ای منحنی ، انواع سلیقه ها و کاربری ها را پوشش داده و با تأمین حداکثری ایمنی و کیفیت به مشتریان خود، در استفاده با دوام و طولانی مدت از این درب ها، اطمینان خاطر خواهیم داد. تمامی متریال استفاده شده در درب های اتوماتیک شیشه ای خم ساخت ما از نوع درجه یک و بسیار مرغوب هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و قیمت ها و مشاوره جهت انتخاب درب اتوماتیک برای ساختمان خود با همکاران ما تماس بگیرید.